torsdag 5 september 2013

Vad har vi egentligen gjort på Hälsan?

Tja tja bloggen!

Fyra timmar i veckan läser vi om hälsa.
Vad är egentligen hälsa för dig?

Vi har gjort två planscher en hälsoplansch och en ohälsoplansch.

För att ta hand om sin egna hälsa, är det bra att röra på sig. Man lär sig klara sig själv och ta hand om sin hälsa. Därför har vi varit ute och gått och cyklat (på tandemcykel =), lite vingligt =) )

Förra veckan gick vi så här:
Båstad - 5,6km Det var härlig utsikt och skönt att bada.
Vallåsrundan - 1,8km Vi använde en app som heter Everytrail, då kunde man också ta bilder. Vi gick förbi ett utomhusgym

Denna veckan har vi:
Gått BASrundan - 2,1km (2993steg, vi använde en pedometerapp)  Vi träffade Lars-Ola på rundan.
Cyklat Stadsrundan - 8,0 km. Vi cyklade till Kattegatt och till fröken Ellinors lägenhet och tog ett glas vatten och sen tillbaka till Sannarp.

Tillsammans har vi gått 9,5km och cyklat 8km. Det blir 17,5km.

Undrar hur långt vi kommer att hinna gå fram till jul, tror ni vi hinner till Stockholm?

Ha en bra dag!

Tack och hej, Leverpastej!

Tipsa gärna om vår blogg.

Hur långt har du gått denna veckan?

4 kommentarer:

  1. Elli här! Testar att kommentera eftersom det inte verkar gå för Ida!

    SvaraRadera
  2. Kom precis på att det inte funkade från min dator men från mobilen.... Fråga mig inte varför! Som ni motionerat, gott jobb! Med den takten är jag säker på att ni kommer till Stockholm innan jul. Bra tips på app, ska prova den. Jag vet inte hur långt jag gått i veckan. En runda var in till stan och dit är 4 km. Hälsningar Ida

    SvaraRadera
  3. Hejsan.. Vad roligt att ni kommit igång med bloggen igen,vad mycket ni har hunnit och röra er.
    Svårt och säga hur långt de är med ca 2-3km beror vart då ska när du går in till Laholm. Försöker gå in och hem från Laholm. Ha en riktigt trevlig helg på er. Med vänlig hälsning Sanna

    SvaraRadera
  4. hej tack för snabba titten !
    Det var kul att se er men det var tråkigt att jag o Lollo inte kunde stanna en stund !
    Jag vet inte riiktigt mkt hur långt jag går det är rätt mkt!

    man går rätt mkt på jobbet!

    men jag tror absolut att ni kan cykla till Stockholm men då blir det att träna

    SvaraRadera